KLAUZULA ZGODY NA WYKORZYSTANIE WIZERUNKU


W OPARCIU O ART. 81 USTAWY Z DNIA 4 LUTEGO 1994 ROKU O PRAWIE AUTORSKIM I PRAWACH
POKREWNYCH (DZ. U. Z 20O6 R. NR 90, POZ. 631 Z PÓŹNIEJSZYMI ZMIANAMI).


W związku z moim udziałem w konkursie piękności Angel of The World niniejszym wyrażam zgodę na utrwalanie oraz
rozpowszechnianie mojego wizerunku oraz wypowiedzi, rozpowszechnianie ich w postaci materiałów zdjęciowych,
audiowizualnych w szczególności filmowych, a także pojedynczych zdjęć fotograficznych wykonanych podczas sesji
zdjęciowej, jak również utrwalania ich oraz rozpowszechniania do celów reklamowych i promocyjnych organizatora konkursu
spółki Angel Models Sp. z o.o.
W celu uniknięcia jakichkolwiek wątpliwości, powyższa zgoda obejmuje:
1) utrwalanie i zwielokrotniania wizerunku w każdy sposób a w szczególności – wytwarzanie określoną techniką egzemplarzy,
w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;
2) obrót oryginałem albo zwielokrotnionymi egzemplarzami, na których wizerunek utrwalono – wprowadzanie do obrotu, uży-
czenie lub najem oryginału albo zwielokrotnionych egzemplarzy;
3) rozpowszechnianie wizerunku w sposób inny niż określony w pkt 2 – publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie,
odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do
niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym,
4) utrwalanie i zwielokrotnianie w każdy sposób, a w szczególności – wytwarzania określoną techniką, w tym zapisu magne-
tycznego oraz techniką cyfrową,
Dla jasności, pola eksploatacji o których mowa powyżej są to w szczególności pola eksploatacji w zakresie:
a) utrwalania i zwielokrotniania – wytwarzanie nieograniczonej liczby egzemplarzy i wydań dowolną techniką, w
tym drukarską, reprograficzną, optyczną, zapisu magnetycznego, techniką cyfrową, na dowolnych nośnikach, w
tym na kliszach, taśmach, nośnikach cyfrowych, magnetycznych, kościach pamięci, niezależnie, czy nośnik wy-
korzystywany jest w urządzeniu stacjonarnym czy przenośnym, a także poprzez wprowadzanie do pamięci ROM
lub innego rodzaju pamięci trwałej komputera i do pamięci nietrwałej RAM oraz do serwerów sieci komputero-
wych i telekomunikacyjnych, także ogólnie dostępnych w rodzaju Internet i GSM, UMTS, LTE, umożliwiających
w szczególności eksploatację i montaż Audycji/wkładu twórczego samodzielnie bądź przy wykorzystaniu innego
urządzenia, na potrzeby m.in. przygotowania nadania i reemisji, oraz przepisywanie dokonanych utrwaleń na inną
technikę/system/rodzaj zapisu dla celów między innymi nadania lub emisji, jak i na potrzeby wymiany nośników;
b) obrotu oryginałem lub egzemplarzami, na których film utrwalono – odpłatne lub bezpłatne wprowadzanie do
obrotu, w tym między innymi w formie bookletu, on-packu, insertu, użyczenie, najem, dzierżawa, użytkowanie
lub wymiana, bez względu na formę i technikę utrwalenia, w nieograniczonej ilości egzemplarzy i wydań;
c) nadawanie zdjęć lub filmu z utrwalonym wizerunkiem uczestnika konkursu za pomocą wizji i fonii przewodowej
i bezprzewodowej, także stereofonicznie, przez stacje naziemne i za pośrednictwem satelity,
d) nadawanie zdjęć lub filmu z utrwalonym wizerunkiem uczestnika konkursu w ramach tzw. “platform cyfrowych”,
sieciach kablowych, dla odbiorców wszelkich systemów odbioru telewizji (w tym także nadawanie w sieci Inter-
netu we wszelkich formułach – “on demand”, “pay per view”, swobodnie dostępnej dla korzystających z sieci
Internetu itp., rozpowszechniania w zamkniętych obiektach, statkach, samolotach itp.);
e) zezwalanie na zasadzie wyłączności na nadawanie/reemisję zdjęć lub filmu jej poszczególnych fragmentów,
wszelkich utworów powstałych w związku z realizacją sesji zdjęciowej z wizerunkiem uczestnika konkursu przez
nadawców, inne organizacje telewizyjne, w zakresie eksploatacji filmów (np. operatorzy sieci kablowych, opera-
torzy telekomunikacyjni, operatorzy telewizji cyfrowych itp.), w tym na rozpowszechnianie w sieciach kablo-
wych i platformach cyfrowych oraz w sieciach telekomunikacyjnych i w sieciach powszechnie dostępnych w
rodzaju Internetu, jak również zezwalanie na zasadzie wyłączności na symultaniczne (równoczesne i z zachowa-
niem integralności) nadawanie zdjęć lub filmu w celu rozpowszechniania w sieciach kablowych;
f) zwielokrotnianie zapisów zdjęć i filmu i jego fragmentów (zwiastunów) wszelkich utworów powstałych w
związku z realizacją sesji zdjęciowej w nieograniczonej liczbie egzemplarzy, na wszelkich nośnikach, wszelkimi
technikami, w tym techniką zapisu magnetycznego, światłoczułego, drukarskiego, reprograficznego, cyfrowego;
g) wymiana nośników, na których zdjęcia lub film i jego fragmenty/zwiastuny /wszelkie utwory powstałe w związku
z realizacją utrwalono oraz wprowadzanie zapisów filmu/zwiastunów/ utworów powstałych w związku z sesją
zdjęciową do pamięci komputerów i serwerów sieci komputerowych, także ogólnie dostępnych w rodzaju Internet
oraz udostępnianie ich zapisów (plików) użytkownikom (korzystającym z) takich sieci na całym świecie, w tym
za pośrednictwem sieci telekomunikacyjnych, teleinformatycznych, multimedialnych w miejscu i czasie przez
nich wybranych, w tym w systemie VOD (we wszystkich odmianach), udostępnianie zdjęć lub filmu i jego
fragmentów oraz wszelkich utworów powstałych w związku z realizacją sesji zdjęciowej w taki sposób, aby każdy
miał do nich dostęp za pomocą telefonu komórkowego lub innego urządzenia bezprzewodowego (w tym WAP),
h) i) j) k) l) m) wykorzystaniu zdjęć lub filmu dla celów komercyjnych/zarobkowych, (w tym płatne lub nieodpłatne udostępnia-
nie podmiotom trzecim), wykorzystanie zdjęć lub filmu dla wszelkich celów marchandisingowych związanych z
sesją zdjęciową, korzystanie z nich (w całości lub części) dla celów promocyjnych, lub informacyjnych dotyczą-
cych: zamawiającego, oferowanych przez niego produktów lub innych usług chociażby dotyczyły one osób trze-
cich. etc.
wielokrotne nadawanie zdjęć lub odcinków filmu/zwiastunów, jego fragmentów, wszelkich utworów powstałych
w związku z realizacją sesji zdjęciowej za pomocą wizji i fonii przewodowej i bezprzewodowej, także stereofo-
nicznie, przez stacje naziemne, w tym w multipleksach, i za pośrednictwem satelity, w tym także w ramach tzw.
„platform cyfrowych” na całym świecie, dla odbiorców wszelkich systemów odbioru telewizji (w tym także na-
dawanie w sieci Internetu we wszelkich formułach – „on demand”, „pay per view”, swobodnie dostępnej dla
korzystających z sieci Internetu itp., rozpowszechniania w zamkniętych obiektach, statkach, samolotach itp.);
wprowadzanie do obrotu nośników zapisu (wszelkiego rodzaju, w tym VCD, DVD, kasety video, plików cyfro-
wych itd.) zdjęć lub filmu, jego fragmentów/zwiastunów/wszelkich utworów określonych w niniejszym paragra-
fie oraz nośników zapisu (wszelkiego rodzaju w tym CD, kasety magnetofonowe, plików cyfrowych itd.) ścieżki
dźwiękowej filmu i jego fragmentów w nieograniczonej liczbie egzemplarzy oraz ich użyczania i najmu,
publiczne wyświetlanie i odtwarzania zdjęć lub filmu, jego fragmentów/zwiastunów/ wszelkich utworów powsta-
łych w związku z realizacją sesji zdjęciowej,
publicznego wykonywania, wystawiania, wyświetlania, odtwarzania, nadawanie i reemitowanie, za pomocą wizji
lub fonii, w tym transmisja na żywo lub live-to-tape, simulcasting, webcasting, przewodowo lub bezprzewodowo,
przez stacje naziemne i za pośrednictwem satelity, za pomocą platform cyfrowych, w sieciach kablowych, dla
wszelkich typów odbioru telewizji, w tym telewizji mobilnej, telewizji dostępnej za pośrednictwem telefonii ko-
mórkowej, Internetu, sieci komputerowych, telekomunikacyjnych i multimedialnych, w tym w obiektach za-
mkniętych;
publicznego udostępniania zdjęć lub filmu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niej/niego dostęp w miejscu i
czasie przez siebie wybranym, w tym prawo do odpłatnego i nieodpłatnego udostępniania, po uprzednim wpro-
wadzeniu do pamięci komputerów i serwerów sieci komputerowych, sieci telekomunikacyjnych, sieci multime-
dialnych, zarówno w otwartym, jak i zamkniętym obiegu, oraz na stronach i portalach internetowych;
audiowizualnej usługi medialnej na żądanie, w każdej formie tej usługi, w tym poprzez streaming, w serwisach
VOD (m.in. AVOD, SVOD, TVOD, NVOD, FVOD), pay-per-view, w serwisach catch-up.
Jednocześnie:
– upoważniam Angel Models Sp. z o.o. jak i jego następców prawnych do korzystania ze zdjęć, utworów lub
artystycznych wykonań uczestnika konkursu, jak również w postaci dowolnych fragmentów w celu promocji lub reklamy Angel Models, oferowanych przez niego przedmiotów i usług oraz jego następcy prawnego w zakresie pól eksploatacji,
określonych powyżej.
Jestem/śmy świadomy/a/i, że promocja konkursu będzie się odbywać poprzez zamieszczenie zdjęć w portalach internetowych,
social mediach organizatorów i partnerów konkursu Angel of The World oraz w telewizji.
Oświadczam, że jestem uprawniony/a do wyrażenia zgody w powyższym kształcie i zobowiązuje się zwolnić Angel Models Sp. z o.o. z odpowiedzialności w przypadku skierowania w stosunku do niej jakichkolwiek roszczeń związanych z
naruszeniem praw autorskich do zdjęć w całości.